FinalmenteGlobal


FONTOS

A FINALMENTEGLOBAL MŰKÖDÉSE LEÁLLT


Az FMG egy crypto alapú kölcsönzési platform, amely a kölcsönzött tőkét reklámfelületek vásárlására és értékesítésére, online marketingre használja, a termelt profit egy részét pedig visszaosztja a befektetőknek. Passzív bevételi forrásként kevésbé tekintünk rá, inkább arra használjuk, hogy az itt megtermelt hasznot átforgassuk másik, kevésbé kockázatos platformokra.

  • Hozam: változó, havonta 24% – 37%
  • Kockázat: 7/10
  • Minimális befektetés: 0,001 BTC

Bevezetés

Az FMG hozama elsőre döbbenetesnek tűnik, és ahogy a mondás tartja: ami túl jó, hogy igaz legyen, az valószínűleg nem is az.

Ugyanakkor, pár hónapig követtük az FMG alakulását, majd a CryptoAnalyzer beszámolója végül meggyőzött, hogy próbáljuk ki a platformot egy olyan összeggel, amit ilyen hozam arányában el tudunk fogadni. Azóta nincs okunk rosszat feltételezni, a befektetések a vállalt százalékokat hozzák, ettől függetlenül, nagyon óvatosak vagyunk, és prioritásunk első helyén a kockázatcsökkentés áll. Nézzük tételesen, hogy miről is van szó.

  1. A FinalmenteGlobal háttere és működése
  2. A hozam alapja: reklámfelületek, online marketing
  3. A regisztráció lépései
  4. A befektetés folyamata
  5. Hozam, és annak maximalizálása
  6. Kockázat, és kockázatcsökkentő stratégia
  7. Jutalékrendszer
  8. Átláthatóság

A FinalmenteGlobal háttere és működése

A FMG egy 2019 óta működő johannesburgi cég, amely online marketing és reklámfelület értékesítésével foglalkozik. Ügyvezetője Kobus van der Merwe, aki állítása szerint azért kezdett saját vállalkozásba, mert annyi rossz tapasztalata volt már a különböző online platformok használata során, hogy úgy döntött csinál egy olyat, amely végre (Finalmente!) transzparens, őszinte és megbízható.

A befektetéseink Bitcoin alapúak, tehát a BTC aktuális árfolyamától is függ, hogy a profit realizálásánál a visszaforintosított összeg mekkora lesz. A minimális befektetés 0,001 BTC-nál kezdődik, ez kicsit több, mint $10 jelenleg.


A hozam alapja: reklámfelületek, online marketing

Na de mi is történik a befektetett Bitcoinnal? A FMG nagy mennyiségű reklámfelületet vásárol, és azokat értékesíti tovább végfelhasználóknak. Itt arra gondolunk, hogy nagy volumenű felületet vásárolva sokkal kedvezőbb áron jutnak hozzá adott egységhez, amin aztán “kiskereskedelmi” áron eladva vastagon profitálnak.

Próbáltunk utánajárni, hogy mégis milyen reklámfelületekről van szó. Eddig az a benyomásunk, hogy olyan helyeken kerülnek eladásra a reklámok, ahol a kifinomult megoldásokra, művészi grafikára kevésbé van szükség. Gyakran olyan érzésünk van, mintha egy ’90-es évek végén gyártott Geocities oldalon látható animált gifek keltek volna újra életre.

Mindettől függetlenül, úgy tűnik, hogy van piaca ezeknek, és az eddigi tapasztalat azt mutatja, hogy az ügyvezető igyekszik transzparensen vezetni a cégét.


A regisztráció lépései

Ha már van referáló kódunk, vagy erről az oldal tetején a Regisztráció gombra kattintva jutottunk el a regisztráló felületre, akkor egy egyszerű űrlapot kitöltve, e-mailes megerősítés után és az általunk használt 2FA hitelesítővel már beléphetünk a FMG platformra.

A belépés után még érdemes kitölteni további adatokkal a profilunk, mint pl. a Skype azonosítónk, hogy akár úgy is kapcsolatba tudjon lépni velünk az ügyfélszolgálat, ha másként nem sikerülne.


A befektetés folyamata

Jelenleg a FMG kizárólag Bitcoin alapon működik, így a befektetésünk is BTC-ben kerül utalásra. Maga a folyamat viszonylag egyszerű: a kölcsönzési tervek közül választunk egyet, ami a befektetett BTC / hozam arányában számunkra a legmegfelelőbb, majd a Buy with Bitcoin gombra kattintva meg is kapjuk a pontos összeget és a pénztárca címet, ahová küldhetjük az érméket.

A választható kölcsönzési tervek (Lending Plan) szintén egy egyszerű elvet követnek: minél nagyobb összeget fektetünk be, annál nagyobb hozamot kínál. A futamidő mindig 1 hét, vagy annak a többszöröse. A hozam százalékos aránya nincs kőbe vésve, gyakran változik, Kobus ezt azzal magyarázza, hogy a piaci kondíciók is dinamikusan változnak, ők pedig ehhez igazítják a kölcsönzési terveiket is. Ha ilyen változás jön, akkor előtte pár nappal megkapjuk az értesítést, így annak tükrében tudunk hamarabb befektetni vagy épp kivárni.

Fontos megjegyezni, hogy a futó kölcsönzési terveket a százalék változások nem érintik.

A különböző tervek így néznek ki jelenleg:

Kölcsönzési tervFutamidőHeti hozamMin. BTC
Uno Classic7 nap6,00%0,001
Due Novice7 nap6,60%0,015
Tre Business14 nap6,85%0,035
Quattro Pro28 nap7,85%0,750
Cinque X7 nap7,85%1,500
Piscine Blu7 nap7,00%0,100
Az alap kölcsönzési tervek, futamidő, hozam és minimális befektetés szerint

Ezek közül választunk egyet, Bitcoinnal megvásároljuk a kölcsönzési tervet, és onnantól indul a visszaszámláló.


Hozam, és annak maximalizása

Még akkor is, ha a legkisebb csomaggal indulunk, látszik, hogy a havi nettó hozam brutális (24%), ha még halmozzuk is, akkor pedig még ennél is több (26,24%).

Ezt még tovább tudjuk növelni, ha a Tre Business vagy Quattro Pro tervek közül választunk egyet, és ebben rejlik a FMG elképesztő hozamtermelő tulajdonsága. Ugyanis ezek a tervek ugyan 14/28 napra szólnak, de heti kifizetéssel működnek.

Vegyük példának a Tre Businesst, ami 2 hetes futamidővel rendelkezik. Az első 7 nap után megkapjuk a befektetett összeg felét, 13,7%-nyi kamattal. A második 7 nap leteltével pedig megkapjuk a befektetés második felét, ugyanúgy 13,7%-nyi kamattal.

Na és akkor itt jön a lényeg: az első heti kifizetést rögtön be tudjuk forgatni egy újabb tervbe, az egyszerűség kedvéért egy Due Novice-ba, ami további 6,6%-ot fog profitálni egy hét alatt. Így mire az eredeti 2 hetes futamidő letelik, a befektetésünk nem csak 13,7% kamatot fog hozni, hanem kombináltan 17,45%-ot. Ha ugyanezt a halmozási stratégiát követjük a következő 2 hétre is, akkor a havi hozam 37,95%.

Tovább gondolva mindezt, 3 hónap alatt nagyjából így nézne ki a hozam $1000 mintával:

Tre Business csomag, 3 hónap alatt, halmozással

Ilyen számok mellett már muszáj nagyon óvatosnak lenni, ezért mindenképpen szigorúan vesszük a kockázatkezelést.


Kockázat és kockázatcsökkentési stratégia

Amikor ilyen káprázatos hozamokat látunk bárhol, az első reakciónk az, hogy ilyen nincs. Viszont, ha volt annyi Bitcoinunk, amit kockára tudtunk tenni, akkor már vigyázni is kell rá.

A FMG esetében pont ez a bámulatos hozam válik a kockázatkezelés előnyére. Tekintve, hogy kicsivel több, mint 2 hónap alatt meg lehet duplázni a befektetett összeget, így viszonylag hamar vissza is tudjuk utalni az eredetileg beküldött Bitcoint, csak azt a 2 hónapot kell túlélni, amíg forog.

Amint ez megvan, már hátra dőlve nézhetjük, hogy nulla kockázattal milyen eredményeket tud elérni a platform. Ami itt azért nagyon lényeges, hogy nem eshetünk a kapzsiság csapdájába, rendszeresen ki kell vegyük, amit kitermelt a rendszer.

Itt tehát nem követjük a Mind.Capital esetében optimálisnak tartott kockázatcsökkentési stratégiát, hanem gyorsan lapátoljuk kifelé a BTC-t.


Jutalékrendszer

Mint a legtöbb esetben, itt is kap jutalékot az a tag, aki meghív másokat a FMG befektetői közé. Itt viszont kifejezetten pozitív tényező, hogy nem állandó jutalmazás van a meghívottak által kitermelt profit alapján, hanem egyszeri sikerdíjat számol el a rendszer a direkt befektetések alapján.

Egy példával élve, ha a meghívottunk összesen $100-nyi BTC-t fektet be, és csak azt forgatja és halmozza, akkor csak az eredetileg befektetett összeg után kapunk 3%-ot, vagyis $3-t. Az ő meghívottjai által befektetett összeg után 2%-ot, a 3. és 4. szinten pedig 1%-ot.

Itt is óhatatlanul piramisjáték érzésünk van, viszont biztató, hogy nem ettől fog bármelyik tag meggazdagodni, nem ez jelenti a FMG működésének az alapját.


Átláthatóság

Itt azért nincs könnyű dolgunk. Sok olyan tényezőt látunk, ami miatt úgy gondoljuk, hogy nem átlátható a cég működése, ugyanakkor az ellenkezőjére is tudunk példákat hozni szép számmal.

Ami a transzparenciát homályosítja, hogy túl általánosnak érezzük a FMG által meghatározott terminológiát, ami a profittermelés alapját jelenti: reklámfelület értékesítés és különböző online haszonszerő tevékenység. Továbbá, Dél-Afrikában regisztrált cég esetében ha bármilyen jogorvoslatra lenne szükségünk, nehéz dolgunk lenne. A cég bejelentett címén egy közösségi iroda található a Google Maps szerint, tehát azt sem mondható el, hogy legalább egy saját ingatlanjuk lenne, viszont állítólag meg lehet őket látogatni.

A Google keresések közt a több negatív cikket is találunk, viszont alaposan átolvasva látszik, gyakran alapvető pontatlanságokat tartalmaznak ezek a visszajelzések, ami arra enged következtetni, hogy valószínűleg a szerzők sosem voltak FMG befektetők.

Ugyanakkor, az átláthatóság mellett szól több tényező is. Az ügyvezető, Kobus van der Merwe nyíltan és őszintén beszél a vállalkozásáról, arcát és nevét adja a történethez. A hozamok alakulásáról is őszintén nyilatkozott a CryptoAnalyzerrel folytatott interjú során, ahol külön megjegyezte, hogy nem tud garantálni állandóan ilyen magas kamatokat, a hasznot mindig a piaci kondíciók fogják diktálni.

A webinarok alkalmával is részletes beszámolót kapunk arról, hogy milyen tervei vannak a cégnek a jövőre nézve, ami szintén bizalomnövelő. Az ügyfélszolgálat gyorsan reagál, nem sablonokkal dolgozik.

Ezen felül a FMG a National Sea Rescue Institute (NSRI) platina kategóriájú támogatója, más elismert cégekkel együtt, mint a DHL, DeBeers Group, Oceania Group, stb:

Nem tűnne reálisnak, hogy bűnözői ambíciókkal ilyen nyíltan jelenjenek meg pl. az NSRI éves beszámolójában, mint szponzor.

Összességében tehát elmondhatjuk, ambivalens érzéseink vannak az FMG-lal kapcsolatban, viszont a kockázat/haszon aránya arra billenti a mérleg nyelvét, hogy kipróbáljuk, és szigorú kockázatkezelés mellett elképzelhetőnek tartjuk, hogy ebből jól fogunk profitálni.

Leave a Comment